I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Sunday, April 5, 2015

Hari minggu dan berita yg mengejutkan

minggu lepas aku cam x ingat sangat lak buat apa. hmmm owh hari jumaat petang pegi tasik. bawak budak 2 org tu main bola sbb ada org tu janji nak gi taman pagi tapi boleh lak die bz kan. pfffhtt

anyway, terpaksa la mama jadi korban kena tunaikan janji. kalau x 24 jam mau nye x berenti asik tanya je bila nak gi taman. so petang tu, sampai je taman terus ajak Ari main bola. Nia lak xnak main bola. sibuk nak main masak2. suka ati ko la nak.

masa tgh main tu, Ari nampak ada budak tgh main bola dgn mak die. die terus datang kat budak tu, pastu amik bola budak tu n main. hahahah sesuka hati die je kan. bukan nak main sama2. yang budak tu lak main bola Ari. ok la tu. main tukar2 bola.

owh mak budak tu ingatkan aku gi taman dgn adik ok! waa muda nye iolss ni. terangkat iolss kejap.hihihi pastu bila budak tu nak balik, boleh Ari nangis. bukan sbb apa, sbb nak main bola budak tu lagi. hahahaha

so terpaksa la aku alih perhatian Ari suruh die tgk bunga. pastu Nia nampak lak itik kat tepi tasik. mula la die bising2 nak itik. Ari pun ikut je kakak die. aku bagi roti kat itik tu, Nia dgn Ari pun nak. masalah nye Ari baling roti bukan ke tasik tapi jatuh kat rumput. hahahahaha







masa ni nak amik gambar dgn itik tapi fon boleh gi mode video. bila on mode kamera, itik dah berenang jauh dah.

ari lak sabtu xde buat apa pun. cuma  gi rumah MIL je. owh pagi tu aku dapat col dari dak ofis. die cakap ada pakcik kat ofis aku meninggal. aku memang terkejut sangat. aku xde la rapat dgn pakcik tu pun tapi aku suka usik die. n die pun suka usik org.

minggu lepas die gi kat bahagian ofis aku lebih kerap dari selalu. n kacau org lebih dari selalu.
die meninggal sbb langgar lari.
sebab tu ramai ofismate aku yg terkejut. dan die jugak xde penyakit kronik pun.
mengingatkan pada kita yg Tuhan boleh ambil nyawa kita bila2 masa je.

moga Tuhan merahmati roh nya di sana. Aminnn....








No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...