I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Tuesday, November 24, 2015

Kenduri akikah ahli keluarga baru

huiii lama giler x update sampai xtau nak update apa dah. aku ni sejak last update ari tu sampai ke hari ni bz je manjang. keje pun melambak lagi ni. plus banyak benda nak kena uruskan sekarang ni. dgn sibuk nak cari rumah lagi. yg tu nanti aku cerita.

anyway, minggu lepas masa cuti hari keputeraan sultan johor hari tu kan jatuh hari ahad. so ari sabtu Ai buat akikah anak die. buat kenduri kat rumah mak la sbb die pun pantang kat rumah mak. ari jumaat pagi tu Akak datang rumah amik aku n anak2 terus gerak balik bp.

sampai rumah mak x buat apa2 pun. lepak je sbb kenduri nye esok kan. sabtu pagi tu baru la bz mengemas. masak sendiri je sbb jemput org pun x ramai. cuma panggil org surau n jiran keliling. kenduri stat lepas isyak tapi kitorg siap masak awal sbb mak jemput kawan die makan2 lepas asar.





Nia n Ari dgn sepupu diorg yg bam bam, Fathia




kitorg kan x biasa buat kenduri kat rumah mak. takat makan2 sikit tu ada la. so x expect la yg org surau ramai sampai ada yg kena duduk kat anjung rumah. dah la kat luar xde letak tikar. xpe...xpe.... lain kali leh perbaiki okeh.

menu hari tu:
nasi putih
ayam masak merah
sambal goreng
nangka masak lemak
kambing masak kurma
ulam2
buah2
kek kukus
kek span

aku kan x biasa makan kambing. tapi nampak menu kambing tu cam best je. so amik la jugak sikit buat rasa. sedap nyeeeee....oh kambing tu mak aku tempah kat kawan die. siap sembelih n masak seribu ringgit je. ok kan? sedap pun sedap. xyah pikir nak cari org nak sembelih n nak masak. tau siap je. tapi malam tu merasa gak la aku badan berangin je. aku kan xleh makan kambing. huhuu








eh dah la. nak kena sambung keje ni.
lagi berapa ari je nak ujung bulan.
keje melambak lagi.
huhuhu nak nangis.....






No comments: