I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Thursday, June 17, 2010

Kick Ass, Lagenda Budak Setan dan Karate Kid

aku tau aku dah terlambat nak review cerita Kick Ass. aku bukan apa. aku bz la....bz ke? xla. aku ni kalau entry yg berilmiah sikit mmg malas nak taip. sbb nak kena fikir. kepala aku ni dah la dah berkarat. ....hahahaha....ok la alasan.

anyway, aku tgk cerita Kick Ass ni ok la. boleh tahan. filem ni mengenai Kick Ass yg rasa hidup die bosan betul dan tetiba die ada idea untuk selamatkan dunia. xtau lak aku yg cerita ni ada elemen keganasan. aku kan cintakan keamanan. ecehhh....tapi betul la.

aku x suka tgk budak kecik sesuka hati die je bunuh org siap darah memercik2. aku ingatkan cerita ni pasal si geek Kick Ass tapi cerita ni melebihkan pasal Hit Girl dan ayahnya, Big Daddy. si Kick Ass lak x pasal2 cam nak tuntut keadilan utk Hit Girl. apakah? ok la. aku bagi 6 dari 10 markah. coz aku x bosan tgk cerita ni pun.

cerita Lagenda Budak Setan (LBS) lak aku tgk masa 1st day tayangan. x penah seumur hidup aku tonton wayang on 1st day wayang tu keluar. slalunya aku tunggu paling cepat seminggu lepas tarikh tayang. yela, aku seboleh2nya nak elakkan bersesak2 beli tiket wayang. so korg leh paham la yg aku mmg betul2 excited dgn cerita ni.

LBS ni adalah kisah cinta Kasyah dan Ayu yg penuh halangan. filem ni berdasarkan novel Ahadiat Akashah. aku dah baca novel die. mmg sgt2 best tapi filem nye mengecewakan. aku bagi 3 dari 10 markah. watak Emilia tu cam fake la. cam xtau berlakon je.




then ari selasa lepas aku tonton cerita Karate Kid. best la jugak. ok la. best sgt.

filem ni mengisahkan Dre yg di buli kat skola. Mr Han lak keje maintanance rumah Dre so die pun ajar Dre kungfu. cerita ni mmg tersangat best. watak Dre yg di lakon kan oleh Jaden Smith sgt comel. Jackie Chan (Mr Han) pun ok. tetiba Jackie Chan nampak sgt tua dlm movie ni. tapi aku rasa ok la. x sama cam action movies die yg dulu coz watak die kan sebagai sifu. so x byk adegan kungfu yg die buat. anyway, aku bagi 9 dari 10 markah.







okla. itu je update aku. malas dah nak taip...bye


3 comments:

mawarbiru said...

ada ke novel LBS? nk pinjam...

funky_D said...

kat library ada tapi dah ada org pinjam....huhuhu

mawarbiru said...

nanti kalo org tu dh pulang,nk pinjam eh...plz...