I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Tuesday, January 21, 2020

Bangkit

aku perasan blog aku dah mula jadi blog suram. heh..

firstly aku nak minta maaf sebab dah lama x blogging. bukan aku xnak cuma aku x rasa nak menulis. terlalu banyak perkara yang berlaku sampaikan aku dah x tahu garis waktu.

ye, aku amnesia. aku mula lupa banyak perkara.

efek dari makan ubat. senang cakap aku memang x serasi dengan ubat. mula2 semuanya ok tapi lepas tu jadi la macam2 benda yg x patut jadi. nasib baik aku masih ingat jalan balik rumah. hahaha

anyway, aku nak cuba jalan alternatif pulak. mana tahu menjadi kan?

oh nak ucap Selamat Tahun Baru 2020!!

tak nampak pulak kereta terbang ye???

hahaha gurau2. jangan mare

azam aku tahun ni?

hmm...macam xde azam je. cuma aku dah mula buat bucketlst.

sebab aku rasa macam banyak benda yg aku masih belum capai dalam hidup ni. jadi aku nak cuba buat perkara2 yg selama ni aku cakap nak buat tapi x buat disebabkan faktor2 yg aku rasa x patut jadi faktor pun. hahaha korang paham x?

xpela yg penting aku paham.

mulanya orang pertikaikan nape aku buat semua ni. kenapa sekarang?
soalan aku. kalau bukan sekarang bila lagi?
aku xnak bila aku dah tua baru aku menyesal sbb x cuba.

~~biar gagal mencuba dari mati kecewa
lirik lagu Oh Chentaku


bila aku sekarang ni asik layan lagu indie, ada org tanya sejak bila aku layan lagu macam ni?
jawapan aku : sejak dulu
tapi aku stop sbb konon nya dah jadi mak2 ni kena la perangai senonoh sikit.
kemudian bila aku fikir balik, kenapa kita nak ubah diri kita konon nya sbb dah dewasa. dah ada anak. dah ada famili?

mungkin cara pakaian dan pemikiran boleh la kita ubah. jadi matang sikit. tapi aku rasa kita patut simpan sikit jiwa kita yg dulu tu. orang cakap biar umur meningkat tapi jiwa kekal muda. untuk kekal positif dengan kehidupan. walaupun sepahit mana pun.

patut la orang ingatkan aku student lagi. hahaha

nak jugak up diri sendiri kan.



No comments: