I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Saturday, August 7, 2010

Apa itu Apendicitus

rasa cam nak update ari ni tapi xtau nak update apa. otak aku dah beku sama dgn ofis aku. sejuk giler sampai nak taip pun tangan aku gigil2. ok tipu tapi still sejuk ler. nak pakai blazer malas. dah la kat luar mendung je. cam sesedap mata memandang la gitu. ewahhh....elak aku tido kat meja dgn mulut terbuka luas. huu mmg syok la mata2 yg memandang keayuan aku tido terbongkang ni ek. hehehehe

hmm apa kata aku update pasal kes aku di 'wad kan' ari tu. ok x?ok la. ni sambungan dari entry ini k.

isnin kan aku mc. sepanjang ari tu aku mmg ok so mak 'mendera' aku jadi driver die. cam biasa la mak berbelanja stok2 kuih die kat Kipmart then hantar Ai ke Larkin. si minah ni balik rumah bawak beg kecik tapi bila nak balik KL terus beg besar. entah brg apa yg die pack tah. aku cakap kat die baik bawak rumah dgn mak sekali kan senang. nanti mak leh tolong masak kan tuk ko. she just rolled her eyes! cetttt.....

then selasa aku stat keje dah. kebetulan aku shift malam. n mak xtau apa mood die tah xnak masak tapi beli sotong pastu suruh aku masak. hmm tau la aku dah mahir. tapi masak kicap jela. hahaha.... sebenarnye dari pagi perut aku cam x sedap je. asyik klua masuk toilet jek. ada la 5-6 kali tapi aku x layankan sgt. so aku masak siap2 then get ready nak gi keje la. on the way tu singgah klinik. ingatkan malas nak singgah just makan ubat cirit birit ke apa je senang kan. tapi aku leh x jumpa plak ubat dulu punye aku letak mana. dah la sakit malas aku nak selongkar bilik aku semua so ke klinik ler.

gi klinik ingatkan dapat ubat ke or mc lagi better kan skali surat refer hospital k. aku cam WHAT?!  mmg la aku ada surf tenet dan tgk simptom2 sakit aku ni x cam gastrik tapi apendicitus. kalau xtau apa tu klik sini.

but still.....takut wey. t org belah2 kau pastu kena dok hospital lak. sungguh benci. sbb ari tu lawat adik kat hospital pun aku rasa cam kena penjara tau. tapi betul la. takut tau. tapi aku still mengharap yg aku x perlu surgery.

Kawan aku temankan aku gi HSA. aku malas nak susahkan mak lagipun mak aku tu cepat gelabah. kang x pasal2 die lak yg kena masuk wad. so first gi klinik pesakit luar then doc tu bagi surat masuk wad. then ada la macam2 prosedur. aku ni dah cam bola dah. kejap diorg suruh gi sini, jap gi sana. kejap2 ada je doc dtg periksa aku. dah cam gangguan seksual tau. tapi xkan aku nak jerit2. bengong la ek. nampak sgt x pernah kena admit hospital. hehehe

first day mmg macam2 ujian diorg bagi. dari ujian air kencing, darah, CT Scan etc.... esok nye baru diorg decide nak bedah @ tak. tapi biasanye kalau kes ada ura2 apendiks, diorg tetap akan bedah sbb kalau apendiks ko pecah, kebarangkalian maut tu 50% k. so nak elak jadi camtu, end up aku kena belah. T_T

surgery x lama. just 2 hours kot. (ye aku ni biol sbb masa nak gi bilik bedah tu masih sempat sms kawan aku. so aku tau la aku masuk n klua surgery kol berapa. heheh ). sedar2 je aku rasa cam sakit giler babeng cam ada org tusuk2 perut aku dgn pisau. sampai menggigil badan aku. katil aku pun bergoyang skali. tapi aku rasa kalau org bersalin lagi sakit kot. isyh..... xtau la aku ti camne. seram memikirkan.

ok la. tu je yg aku nak tulis. eh, sikit nye? sikit apa nye dah berjela aku tulis ni lol

aku malas nak describe details sangat. blog aku ni kan tuk happy things je. kang korg seram terlampau sampai takut nak gi klinik @ hospital salah sape? akuuuuuu........jugak.
lagipun aku buat entry ni pun just nak bagitau nape aku senyap 2 minggu jek. kalau korg xnk tahu ada aku kisah.
ceh tetiba nak emo lak. ni lapo punye pasal la ni. dah stop la D. yela2. nak gi makan. bubye.










p/s : luka bedah aku tu x di jahit tapi di 'gam' je.

owh luka tu x besar mana pun. 2 inci je. ye, mak aku siap ukur pakai pita ukur menjahit. pfhhhhtttt.....
makan pun kena pantang. haissshhhhhh sampai aku lupa rasa ayam tu camne...belum lagi pantang lepas bersalin kan.....ish3

gambar aku kat hospital xde ye sbb tuan punye blog sakit so x kuasa nak snap2.
( sebenarnye muka buruk + cam org tgh berpantang lepas bersalin + wad aku kat tempat x strategik so xleh pose. elak hp kena baling nurse keluar tingkap je.)








eh? aku tercerita details lak ek? lantak korg la. biar korg ngeri....ngekk2

No comments: