I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Monday, June 11, 2012

Main catur dan weddings

tadi sampai2 je ofis nampak ada benda warna emas atas meja. aku ingatkan apa la. rupa2 nye medal ari tu. memang rasa nak gelak sesangat. yg kawan aku bengang je sbb aku dapat medal. emas lak tu.





sori la kalau pic blur. ofis ni over bercahaya lak. susah nak ari angle yg best.



alkisah nye awal bulan ari tu ofismate aku sibuk la mencari org nak main chess. aku pun pikir ala main chess je kan. apa yg susah nye. so sabtu lepas kitorg lawan chess antara jabatan. aku dah tentu la lawan antara perempuan je. perempuan pun x ramai. 12 org je. sekali hamik ko. aku dapat no 1st.......dari belakang. hahahahahaha


aku dah rasa cam loser sesangat. yela, kata lawan biasa2 je sekali yg masuk tu semua wakil company okeh. aku ni dah la tahap skola rendah lawan org yg genius giler main chess. haihhhh....

tapi dapat medal gak.

sbb apa? sbb ada kategori berkumpulan. so di sebabkan ofismate aku yg lain pandai main chess, aku pun tumpang sekaki. ofismate aku yg laki bengang je kan. sbb diorg x terer cam dak pompuan....girls rule!! tetiba...hehehe

xpela. yg penting dapat medal, markah aktiviti aku pun banyak dannnnn......tahun depan aku x nak masuk lagi dah. buat malu je. lagipun kena banyak pikir la. stress tau x.

owh lepas je stress2 tu, aku teman mak gi kenduri kawin. ok la wedding nye. wedding schoolmate aku. malas nak amik pic. tapi makanan sedap. sbb nasi ayam. lain dari yg lain kan. esoknye teman mak lagi gi wedding. kali ni kat JB rumah besan jiran aku. kitorg sampai awal sbb jiran aku tu tempah kuih dengan mak.

sampai2 je tolong die potong kuih tu sambil lepak2 kat rumah die. skali cucu die meragam xnak gi wedding. yg Nia nampak 'kawan' terus nak ajak main. yg cucu jiran aku tu lak x mesra alam. Nia baru je merangkak nak dekat, budak tu terus lari gi dapur sambil jerit 'xnak....xnak......tok ma, xnak die ikut'.

baik la. anak aku ni memang peramah sangat macam papa die. huhuhuhu

owh memang xde gambar apa2. sbb kami datang awal. xde menda yg nak amik pic ke apa. eh tapi masa tu kan ada sorg makcik tu, nampak aku dukung Nia. boleh die cakap

"anak ke tu? muda2 dah ada anak kan."

er makcik, saya nampak muda ke?
tetiba rasa cam remaja lagi lak. hik hik hik... (ketawa gedik. sila lempang)





p/s : tadi main dgn anak ofismate aku. tetiba rindu Nia lak. baru masuk keje dah x sabar nak balik huhuhu   =(




No comments: