I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Monday, March 11, 2019

Takdir

Sori la sebab aku dah lama x update blog ni. rasanya semua sosial media pun aku dah x update. sebolehnya aku nak elakkan dari dunia maya. dan dunia realiti....heh

beberapa bulan ni aku banyak amik masa untuk bina diri aku balik. secara mental dan fizikal. walaupun kadang-kadang tergelincir jugak. heh..

dalam sesi kaunseling (setiap bulan x pernah miss) yang lepas aku ada tanya pasal nasib dan takdir.
kenapa aku di takdirkan macam ni?
kenapa aku x macam orang normal lain?
kenapa dan kenapa dan kenapa

ok korang patut tahu yang aku x berani pun nak mengaku aku sakit. yes, i am still in recovery. tapi aku rasa dah tiba masa kot kita kena buang stigma tentang penyakit mental. and please, x payah nak nasihat benda yang korang x tahu.

anyway, bak kata doktor aku la kan. setiap manusia ni ada had die masing2. kadang2 ko marah, sedih dan apa semua tu memang normal. tapi kes aku lain. sebab aku dari dulu dah ada mindset yg buruk2 je tentang diri sendiri. then bila you are put in a very difficult situation. you would break. kirakan gelas aku memang dah hampir penuh. bila kau tambah air sikit je terus air melimpah. camtu la ayat die. hahaha....

kadang2 aku pun pelik dengan diri aku sendiri. kenapa nak kena negatif je. haishhh aku pun x boleh nak jawab soalan tu. kalau la hidup aku semudah tu. bila x ok je, terus tekan reset button. mesti happy je sentiasa.

dan aku bersyukur sebab aku x pursue kerja ikut apa yg aku belaja kat kolej dulu. mau agak nya aku kena meltdown setiap hari. dengarkan cerita kawan aku yg genius dan keje bahagian itu pun aku dah rasa stress. hehehe syukur...syukur...

aku patut banyak bersyukur kot kan.

sebab dalam keadaan aku yg fragile ni pun aku masih boleh kerja, masih ada anak2, masih ada famili, masih ada kawan2.

kena banyak solat taubat ni. heh

ok ni aku cakap kat diri sendiri tau. korang jangan plak bagi nasihat macam ni kat org yg tgh depressed. mmg xkan di layan. aku tau la. sbb masa ko tgh low, mmg ko susah nak keluar dari keadaan tu. just be there for them. mana tau diorg nak dengar cakap korang. heh

kalau la kan...

anyway, doakan aku sentiasa hepi macam ni okay.
harap2 keadaan ni akan berpanjangan. Aminnn....





No comments: