I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Friday, May 27, 2011

BIla perkara itu bersangkutan dgn org lain

aku ni tang kesihatan selalu je agak2 macam malas nak layan. yela aku ni demam pun setahun sekali je. yg menyebabkan aku malas nak layan (maksudnye sampai jumpa doktor la) sebab aku ni xtau la nasib malang ke apa tah boleh lak terjumpa doktor2 yg macam hampeh je.

situasi di klinik:

doktor : ye cik, sakit apa?
aku : saya demam.
doktor : (periksa suhu aku.) suhu ok je. cik x demam pun.
aku : tapi saya pening2 lepas tu sakit kepala xleh bangun.
doktor : (periksa tekanan darah pulak.) tekanan darah awak ok. awak sihat.


tapi aku bila kat rumah demam panas terlampau sampai berbungkus macam eskimo ok. so kesimpulannye, aku x suka jumpa doktor. sebab diorg selalu ingat kita gi klinik semata2 sebab nak mc je. hampeh!

jadi aku memang malas giler nak gi klinik walaupun sakit. sampai kadang2 kena marah dgn Al. bukan apa, aku ni hati tisu. terguris tau kalau dapat doktor hampeh cam hari tu. ceh gediksss uolss.

anyway, tapi bila org lain yg sakit macam mak aku ke, mesti aku akan gabra lebih. sebab org yg kita sayang kan. seboleh2 nye nak suruh org tu gi klinik cepat2. dan bebelan aku mesti berjela punye. yela risau kan. mesti nak marah2 + bebel + risau. senang cakap, aku ni sebenarnya tengah risau. sebab.......sebab......apa ye? sebab apa2 la. cuaca sekarang pun x menentu kan jadi kena la jaga kesihatan diri sendiri dan orang lain jugak.

eh sebenarnya aku bebel apa ni?


ok aku biol. sebab dah lama x minum air Roibo kot.


ada kaitan ke?


kan dah cakap aku tengah jiwa kacau. dah la. bye.



 "saya ada kepak. comel kan?" 
apa kaitan dgn entry pun aku xtau.

No comments: