I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Monday, August 13, 2012

Penemuan yg x disangka

well ari ahad yg lepas cam biasa la setiap hujung minggu mesti akan balik rumah mak dan rumah MIL. bukan atau ye. dan.....maksudnye memang tiap2 minggu pegi rumah diorg. kan dah cakap kitorg praktis nak raya. hehehe

so masa tu kitorg dah gerak balik rumah dah. ingat nak singgah shopping barang kat Tesco. skali MIL col Al cakap ada pos laju untuk aku. nak kata hari jadi aku dah lepas dah. hari jadi Al pun dah lepas. rasa nye aku xde beli barang online. sape pulak yg baik sangat hantar barang kat aku ni?

so kitorg patah balik gi amik barang tu. sampai2 je rumah MIL terus buka. yela rasa tertanya2 apa benda dalam tu.





alamat pengirim amat la tidak di kenali.

buka2 je nampak benda yg di kenali.











dompet aku yg hilang tu!!!!!



pada yg xtau, entry ini adalah rentetan dari entry yg ini dan yg ini.

so aku memang x terpikir langsung yg aku akan jumpa balik dompet aku tu. dah la kecik je. memang xde rupa cam dompet. sebenarnya memang bukan dompet pun. tu bekas duit syiling. aku ni kan pemalas bawak dompet. eh melalut lak. hehehe cam x biasa.



segala isi dalam dompet tu!




anyway, aku memang dah redha dah pun. yela aku pon asyik fikir nak raya je kan. x sangka masih ada lagi org yg baik hati dalam dunia ni. nak col orang tu, tapi yg ada pun no company. dah la ari ahad. jadi aku fikir tepon esok jela.

so tadi aku col nombor yg ada kat cop company tu. sorang pompuan yg jawab. pastu macam2 la aku bersoal jawab dgn operator tu. last2 die memang x dapat trace sape yg hantar dompet aku tu. tapi die mintak no fon aku la kot2 ada org yg ngaku hantar barang kat aku.

tapi.....sampai sekarang xde org yg col.


hmmmm.....xpela. mungkin die xnak aku tau sape die n memang ikhlas nak tolong.

jadi kalau encik/tuan/puan/abang/akak yg terjumpa dompet tu baca blog saya ni, saya ucapkan TERIMA KASIH BANYAK2.


sebab dalam banyak2 kad dalam tu, aku terlupa yg Mykid Nia pun ada dalam tu jugak. so kalau 'orang itu' x pulangkan dompet aku, sampai ke sudah aku xkan ingat nak buat Mykid Nia yg baru. n xde apa pun yg kurang dalam dompet tu. semua kad n duit cukup. kad Jusco pun ada. boleh la gi shopping. eh? hehehehe











p/s : senyum sampai ke telinga. =))













1 comment:

the awesome four said...

alhamdulillah!! syukur syukur!